The official Swedish thread

ah ok, är det inte många som har haft problem med solistitium som label? har inga konkreta exempel att erbjuda dock men jag läste det i någon intervju vill jag minnas... :)

kommer ni att börja skicka demos till de som har bokat under veckan nu eller?
 
Erik said:
Solistitium verkar vara kapabla att släppa skivor, så inte kan jag tänka mig att vi skulle ha några problem med dem...

hehe
ne de funkar säkert, var något som dök upp i bakhuvudet när dom nämdes, ingen aning om det stämmer.

sorath: gutt, kan jag betala för den där L LS som tydligen fanns bokad direkt då? stink-granen borde komma på måndag eller tisdag, så fixa en prisuppgift så för jag över pengarna, eller ska jag kanske vända mig till erik?
 
Japp, en stycken Cannibal Corpse-stinkbomb som ska sättas i kärran så fort jag ids. Tackar för den. Morsan trodde jag fick parfymerat brev av en kille och såg rätt så misstänksam ut =/
 
Fick Nasheimkassetterna idag, din skickas nog inte förrän imorrn spaffe för jag har din adress hemma och far nog inte hem idag för det är HÅRD RÅCK (Defleshed, Sotajumala m fl) här i stora staden idag.
 
Sorath said:
Japp, en stycken Cannibal Corpse-stinkbomb som ska sättas i kärran så fort jag ids. Tackar för den. Morsan trodde jag fick parfymerat brev av en kille och såg rätt så misstänksam ut =/

haha, en manlig beundrare som skickar brev indränkta i axe-parfym till sonen måste vara något oroande för en mor det kan jag förstå :]
 
fint, borde väl ha grejerna på fredag då, lr iofs det är ju massa helger och djävulskap, hm tisdag då kanske.

på tal om ingenting alls: såg att du hade köpt deathspell omegas senaste. har du hunnit lyssna på den än? tankade en låt från den nämligen, lät ju fruktansvärt lovande faktiskt
 
Just ja, det är röd dag freitag. Fan vad bögigt.

Jo jag har köpt den och nej, jag har inte hunnit höra den än, fick den idag och har haft en massa jävla göra med att skicka post (jag hatar posten de tar m¨ånga pengar av stackars mig), sova etc idag, men jag ska höra på den senare ikväll och kan säga vad jag tycker om den sen. Jag köpte den enbart för att jag har hört att den ska vara bra, jag har aldrig hört Deathspell Omega förut.
 
ok, jag beställde faktiskt DLP-versionen av den ungf nu, får hoppas att den är något att ha då. jag gillar verkligen det "stuket" de kör med djävulsdyrkan etc. när man som artist verkligen brinner för det och går in för det till 100% blir resultatet oftast mkt bra och stämningsfullt, som t.ex. watain och ondskapt. köpte den i ärlighetens namn mkt på grund av detta som stod om den på NED-hemsidan " lyrically being the first act - out of three to come - of a theological dispute on the divine essence of the Devil, the roles and virtues of faith and the place of man therein." låter mkt intressant, inte för att jag är speciellt sugen på att själv slå mig in på den trosriktningen, men som sagt: mkt intressant.
 
Jag fick hem dessa upphetsande alster idag:

Branikald - Stormheit
Iuvenes - Riddle Of Steel
Lucifugum - On Hooks To Pieces!
Raven Dark - Verdandi
Raven Dark - Berustet av Kriegsdronnet
Sturm - Ultra
Xasthur - A Gate Through Bloodstained Mirrors
Xasthur - The Funeral Of Being

Alla är tokbra, men "On Hooks To Pieces!" är tamefan fantastisk.
 
Xenomorph said:
Någon som har beställt ifrån devilmusic.se? Jag kan tamefan inte hitta deras mailadress..Någon som vet?

man får skicka till selbstmord@swipnet.se (tror det är rätt, selbstmords adress ska man skicka till i vilket fall). helt fantastiskt klumpigt faktiskt att inte ha någon adress på själva sidan.

lite skeptisk angående din "haul" där, lucifugum var verkligen inget att ha, köpte visserligen deras sämsta (om man ska tro erik) "back to chopped down roots" men den var så intetsägande att jag inte orkar kolla upp något av deras andra material, känns inte som om jag missar så mkt. xasthur var inget jag fastnade för heller, har vanligtvis inget emot rå produktion men i det fallet tycker jag att all eventuell musikalisk talang drunkar bakom den usla produktionen.