Dutch/Belgium Thread

Gelukkig dat ik niet in Waals Brabant woon. Er zijn veel nederlandstaliggen Belgen hier. Ik spreek Frans maar ik hoop dat mijn nederlands zal beter worden door this "thread".
 
count me in

kvind het trouwens nog steeds straf dat walen over 't algemeen beter Nederlands kunnen dan de Franstaligen die in Vlaanderen wonen... zo komt het toch over in mijn straat en ik woon bijna in Oost-Vlaanderen..
 
count me in

kvind het trouwens nog steeds straf dat walen over 't algemeen beter Nederlands kunnen dan de Franstaligen die in Vlaanderen wonen... zo komt het toch over in mijn straat en ik woon bijna in Oost-Vlaanderen..

Ik heb het niet begrepen :loco: English please? Het is niet een woordenschat probleem.
 
I just said that people in Wallonië seem to be more likely to speak dutch than francophones living in Flanders. Some weeks ago I went luxembourg province and almost everyone started to talk dutch to me :guh: Very confusing...
 
Hmm... Er zijn heel veel leerlingen in mijn school die een hekel aan nederlands hebben. I zou graag nederlands wel kunnen spreken en wat jammer dat mijn ouders hebben me in een nederlandse school niet ingeschreven toen ik een kind was. Jullie, Vlamigen luisteren meer naar metal music and er zijn meer metal concerten in het vlaams brabant.

Ik weet dat België is één land maar ik denk dat het makkelijker zou zijn als we (franstaliggen and nederlandstaliggen) Engels samen spraken.

(It's fucking long for me to write in Dutch "live" on this forum but my dictionary is my best friend! :) )
 
Ik weet dat België is één land maar ik denk dat het makkelijker zou zijn als we (franstaliggen and nederlandstaliggen) Engels samen spraken.

i'll write it in english for you > saying this is just ENHANCING the problem :erk:, you have to adjust to people, they don't have to adjust to you.

a lingua franca (what you meant, i reckon) between our 2 parts would be a silly idea since i for one am proud of my mothertongue, and it pisses me off that in my own country (and subdivision (being flanders)) i have to talk french sometimes.

in summery: i know my french, now you learn your dutch decently, it's only fair :lol:

edit: kudos for typing dutch :D
 
Ik probeer mijn nederlands te verbeteren. Tegenwoordig is het nog moeilijk maar ik hoop dat in dit "thread" deelnemen zal mijn nederlands verbeteren. Ik leer nieuwe woorden elke dag sinds ik in dit "thread" "post". Het gaat aan maar het is lang. Soms kan ik niet mijn ideëen wel uit te drukken.
 
i'll write it in english for you > saying this is just ENHANCING the problem :erk:, you have to adjust to people, they don't have to adjust to you.

a lingua franca (what you meant, i reckon) between our 2 parts would be a silly idea since i for one am proud of my mothertongue, and it pisses me off that in my own country (and subdivision (being flanders)) i have to talk french sometimes.

in summery: i know my french, now you learn your dutch decently, it's only fair :lol:

edit: kudos for typing dutch :D

Mai French sux baawlzz
 
nowai.jpg
 
Even wakkerschudden dit topic.
Dus wie gaat er 12 februari allemaal naar Paradiso?