Eremiten - äntligen!

Nordabrand

Member
Aug 7, 2003
59
0
6
Visit site
Ville bara säga att det låter otroligt bra (och känns jävligt bra i sinnet) när man lyssnar på Eremiten - svensk lyrik och lite svenskt språk igen. Trodde ett tag att du totalt övergett svenskan, Andreas, vilket vore synd eftersom jag finner dina svenska vokaler runga mycket bättre i skallen på mig än de engelska.

Tack för Eremiten! Ett mästerverk och en otroligt bra låt, ett SVENSKT mästerverk. Hoppas du får lite mer inspiration i framtiden till att skriva fler låtar på svenska.
 
Nordabrand said:
Ville bara säga att det låter otroligt bra (och känns jävligt bra i sinnet) när man lyssnar på Eremiten - svensk lyrik och lite svenskt språk igen. Trodde ett tag att du totalt övergett svenskan, Andreas, vilket vore synd eftersom jag finner dina svenska vokaler runga mycket bättre i skallen på mig än de engelska.

Tack för Eremiten! Ett mästerverk och en otroligt bra låt, ett SVENSKT mästerverk. Hoppas du får lite mer inspiration i framtiden till att skriva fler låtar på svenska.

Det blir typ 4 svenska låtar på nya Vintersorgplattan, och en på nästa Fission

mr V
 
Vintersorg said:
Det blir typ 4 svenska låtar på nya Vintersorgplattan, och en på nästa Fission

mr V
haha, du har alltid skrivit klart kommande skiva innan den nya kommit ut! Föresten, Eremiten, skulle väl lika gärna ha passat in på en vintersorgskiva, för den e väl inte så fissionutmärkande, eller har jag fel?
 
svältvinter said:
haha, du har alltid skrivit klart kommande skiva innan den nya kommit ut! Föresten, Eremiten, skulle väl lika gärna ha passat in på en vintersorgskiva, för den e väl inte så fissionutmärkande, eller har jag fel?

Det är Benny som skrivit Eremiten, alltså musikmässigt, så det är ju inte Vintersorg i det stora hela tycker jag.

mr V
 
Jag gillar Eremiten som fan! Vi bör vara nöjd med fyra låter på kommande skiva!
Jag tror att 50/50 svensk / engelsk är en väldig tilräcklig ehm.. proportion

min svenska kann förbättras :ill:
 
Djöfull said:
Jag gillar Eremiten som fan! Vi bör vara nöjd med fyra låter på kommande skiva!
Jag tror att 50/50 svensk / engelsk är en väldig tilräcklig ehm.. proportion

min svenska kann förbättras :ill:
jag gillar din svenska :D
 
Djöfull said:
Jag gillar Eremiten som fan! Vi bör vara nöjd med fyra låter på kommande skiva!
Jag tror att 50/50 svensk / engelsk är en väldig tilräcklig ehm.. proportion

min svenska kann förbättras :ill:

100/0 ska vara bättre. Det är ju så tråkigt att lyssna på engelska låtar.

Vad är Eremiten? Jag har aldrig hört det.
 
Jeg synes det er nemmere at forstå svensk når jeg hører det, end når jeg læser det.





Why can't we all just speak Danish in Scandinavia...like we were suppose too :loco: :tickled:
 
Illnath said:
Jeg synes det er nemmere at forstå svensk når jeg hører det, end når jeg læser det.





Why can't we all just speak Danish in Scandinavia...like we were suppose too :loco: :tickled:

Norsk tenker jeg vi sier :) Norsk og dansk er jo veldig likt skriftlig. Men jeg liker svensk, svensk er så fint språk. Vil flytte til Sverige. Selv om svensker ikke liker nordmenn :p
 
sek said:
Norsk tenker jeg vi sier :) Norsk og dansk er jo veldig likt skriftlig. Men jeg liker svensk, svensk er så fint språk.
Eg liker nynorsk. Nynorsk er det vakraste språket på jorda, trur eg. Og han liknar ikkje dansk.

sek said:
Selv om svensker ikke liker nordmenn :p
Kvifor tenkjer du at svenskar ikkje liker nordmenn?
 
Indoeurooppalaiset kielet ovat lopulta turhauttavankin samankaltaisia, ennemmin mielisi vaikkapa suomalais-ugrilaisia kieliä puhuttavan laajemminkin Euroopan alueella. Notta peijakas.

(Heh, kunde inte motstå frestelsen :Smug: *gnuggar belåtet händerna*)
 
Frostheim said:
Indo-eurooppalaiset kielet ovat lopulta turhauttavankin samankaltaisia, ennemmin mielisi vaikkapa suomalais-ugrilaisia kieliä puhuttavan laajemminkin Euroopan alueella. Notta peijakas.

"De Indoeuropeiska språken är................"
Det är allt som jag förstått. Min finska är mycket dålig.