jeg trenger hjelp fra noen fra norge

Eleonora

Land of hope and glory
Jan 7, 2006
388
3
18
38
Como,Italy
www.myspace.com
i am very sorry for the off topic; but i need some help :cry:
i d like so much to leave to norway with the erasmus project; and one of the things i have to do for applying is writing a little essay ...
the thing i ask to some norsk guy; is to translate for me this text to norsk...by sunday if possible, since i must give it to the teacher on monday!
you can also change the words or not translate the whole text; ill however be very grateful if someone would help me in this thing... tusen takk!!!!


"the first reason why i d like very much to leave with the erasmus project; is that i think it would be a great opportunity for my student's career: by spending some months in norge,i hope i ll could be able to learn the norsk language well ,since the best way to learn a foreign language is to live for some time in the country where it is spoken.
what's more, i also think it s going to be a great chanche to learn living on my own, become indipendent, find new friends from all over the europe and to start a work to have enough money,since the university' s scolarship is absolutely not enough for an expensive country like norge is.
of course,there are going to be negative things also: for example, my family is probably going to miss me much,as well as my friend; and i ll probably go throgh many difficulties,as studying in a language who s not my own, but when i ll come back to italy it would be easier for me to continue my nordic languages' studies or to find work... if i m not going to remain in norge
 
I'll would like to go to Finland with that Erasmus shit.

However, I didn't know that you had to write the essay in the language of the country where you wan't to go. :-/
 
Første årsaken til at jeg vil forlate Erasmus prosjektet; Er det at jeg tror det hadde vert en fantastisk anledning for min students kariære: Med å tilbringe noen måneder i Norge, ønsker jeg at jeg kunne også lært det norske språket, siden at den beste måten å lære et utlandskt språk er å bo i noen tid i det lande der det språket blir snakket. Jeg tror også at det hadde vert en fantastisk anledning for meg å lære å bo alene, bli selvstendig, få nye venner fra over hele Europa og til å begynne å jobbe for å ha nokk penger, siden universitetets (scolarship) er absolutt ikke nokk for et så dyrt land som Norge er.
Selvfølgelig kommer det til å være negative ting også ved det her: for eksempel, min familie kommer sikkert til å savne meg mye, vennene mine også, og jeg kommer sikkert til å gå gjennom masse vanskeligheter med å studere i språk som er ikke mitt eget morsmål. Men når jeg kommer tilbake til Italia, kommer det til å bli mye lettere for meg til å studere videre nordiske språk eller til å finne jobb.. Hvis ikke jeg blir i Norge.

there ;)
 
sorry if there are a few mistakes, I didn't put aweful much thought into it.... Are you leaving with the Erasmus project or are you moving?
 
Lake_Laiho said:
Første årsaken til at jeg vil forlate Erasmus prosjektet; Er det at jeg tror det hadde vert en fantastisk anledning for min students kariære: Med å tilbringe noen måneder i Norge, ønsker jeg at jeg kunne også lært det norske språket, siden at den beste måten å lære et utlandskt språk er å bo i noen tid i det lande der det språket blir snakket. Jeg tror også at det hadde vert en fantastisk anledning for meg å lære å bo alene, bli selvstendig, få nye venner fra over hele Europa og til å begynne å jobbe for å ha nokk penger, siden universitetets (scolarship) er absolutt ikke nokk for et så dyrt land som Norge er.
Selvfølgelig kommer det til å være negative ting også ved det her: for eksempel, min familie kommer sikkert til å savne meg mye, vennene mine også, og jeg kommer sikkert til å gå gjennom masse vanskeligheter med å studere i språk som er ikke mitt eget morsmål. Men når jeg kommer tilbake til Italia, kommer det til å bli mye lettere for meg til å studere videre nordiske språk eller til å finne jobb.. Hvis ikke jeg blir i Norge.

there ;)


Du har en del skrivefeil og grammatiske småting der, og hun vil ikke forlate det ;) Jeg kan se om jeg kan se på det.
 
Den første årsaken til at jeg vil være med på Erasmusprosjektet, er at jeg tror det hadde vært en fantastisk anledning for min studentkarriere. Ved å tilbringe noen måneder i Norge håper jeg at jeg skal kunne lære meg det norske språket, siden den beste måten å lære et språk på er å bo en tid i det landet hvor dette språket snakkes.
Jeg tror også at det hadde vært en fantastisk anledning for meg til å lære å klare meg på egen hånd, bli selvstendig, få nye venner fra hele Europa og til å begynne å jobbe for å tjene penger, siden pengestøtten fra universitetet ikke er nok hvis man skal klare seg i et såpass dyrt land som Norge.
Selvfølgelig kommer det til å være noen negative ting også. For eksempel kommer nok familien min og vennene mine til å savne meg, og jeg kommer nok til å få mye vanskeligheter med å studere et språk som ikke er morsmålet mitt. Men når jeg kommer tilbake til Italia, kommer det til å bli mye lettere for meg å studere nordiske språk videre, eller til å finne jobb. Hvis ikke jeg blir igjen i Norge.


That's how I'd say it, to some extent. The first sentence is a bitch, cause no one would use such a word as "student career" in Norway. Good luck with it.