The official Swedish thread

Erik said:
Din förlust. "The Taste of Victory" är helt otrolig.
Håller med. Jag älskar när de tar in flöjt i låtarna!

TB666 said:
Är det NSBM ??
Angående Lucifugum så vet jag inte, då de skriver texterna ryska (eller ukrianska dialekten om man ska vara petig) utan översättning. Det enda som står på engelska (i deras nya) är: Save hunting rights - kill a sheep!
 
äh för mig spelar det ingen roll om ett band har nazistiska åsikter, jag är ute efter bra musik inget annat. jag håller inte med alla bands åsikter som jag lyssnar på, långt ifrån, ta ondskapt eller burzum t.ex :D
 
TB666 said:
Burzum har inga ns texter men det har Nokturnal mortum.
Om en grupp är nazister , javisst det får dom vara så länge det inte påverkar musiken.


mmm men nu skrev jag om deras åsikter inte texterna, syftade på att stödja ns-band.
 
Om texterna går SLAVA SLAVA HEIL HEIL HEIL SHOOT THE my pals SHOOT THEM FUCKING ALL eller SATAN SATAN HAIL HAIL HAIL SHOOT THE CHRISTIANS SHOOT THEM FUCKING ALL påverkar det väl ändå inte musiken i någon större grad? Dumt att ogilla ett band för att de uttrycker sina nazi-åsikter genom texterna till sin musik.
 
Du kan itne förneka att i princip all bm görs/har gjorts på blodigt allvar, så det är inte vad jag skulle kalla en åsiktsfråga, men om du inte tar det på blodigt allvar själv är det ditt problem och din stora förlust. Jag blir förbannad isåfall, kan inte hjälpa det.
 
Hej, nu är det väl så att Sportlov inte är black metal?
Immortal var black metal (beror väl på vad man räknar till BM, de är inte satanister), men vad är så roligt med dem? Om de är roliga så är det väl inte med mening så att säga, heh.
 
Sportlov har klämmiga texter som är lite lustiga första gången men det är värdelös jälva mirkkmusik.

Immortal var bra och bytte tyvärr musikstil om än inte image efter ett tag, men det finns mycket mer och allvarligare bm än sportlov och immortal.