The official Swedish thread

4535.jpg
 
Xenomorph said:
Det var:

Astrofaes - The Eyes of the Beast
Astrofaes - Ancestor's Shadows
Drudkh - Forgotten Legends
Lucifugum - Back To Chopped Down Roots
Ondskapt - Draco Sit Mihi Dux

Hoppas den går att återuppliva, jag är inte speciellt sugen på att köpa en ny.
Ursäkta, men jag måste bara påpeka vilken ÄCKLIGT bra musiksmak du har baserat på ovanstående.
 
Den stereon var sällsynt jävla lik min och jag ahr haft samma problem tidigare, plus att min ena högtalare nästan aldrig vill vara med då jag hör på cd. Knepet då den inte gick att öppna/inte ville spela skivorna i var att svära, banka, dra ut kontakten, prova öppna, upprepa. Gick efter några dagar.
 
Astrofaes är Ukrainsk episk hednametall jämförbar med Negurã Bunget och Nokturnal Mortum -- de har numera Nokturnal Mortums trummis Munruthel, och på första plattan "Dying Emotions Domain", som jag tycker låter som en thrashigare "In the Nightside Eclipse" blandat med nyare Emperor, har de Saturious på keyboards, även han från NM, så banden har en del gemensamt. "Heritage", "Ancestors' Shadows" och "Dying Emotions Domain" är mina favoriter, i ungefär den ordningen. Köpte fem Astrofaes-släpp från THR ganska nyligen.

Lucifugum har även de Nokturnal Mortum-medlemmar men spelar väl lite mer traditionell BM. Har faktiskt inte hört dem så mycket, men jag jobbar på det...
 
Kanske, kanske inte. Astrofaes har vissa anknytningar till Heathenfront men jag tror inte märkt något NS-budskap i texter, bilder, intervjuer, biografier och liknande. Inte för att jag bryr mig i, i vilket fall som helst är det ett av de bättre banden jag hört på sistone, tillsammans med Drudkh, och Nokturnal Mortums nya är rätt jävla fantastisk. Ukraina är för närvarande ett väldigt bra metal-land.
 
Okej, det är väl upp till var och en antar jag... Så texter om att slakta alla kristna går bra, men att sjunga om att slakta alla judar är tabu? :p