The official Swedish thread

TB666 said:
Dom roliga texterna(visst kanske inte meningen att dom skulle vara roliga men dom blev det efter tag).

visst immortal var väl inga mästare på engelsk grammatik, det kan väl ingen påstå, och hänger man upp sig på det så kanske det kan bli lite komiskt, men jag personligen gillar deras texter, och musik för den delen.
 
Immortal var inte black metal utom möjligtvis på första skivan (som för övrigt är en väldigt underskattad skiva, jävlar vad bra låtar som "Cold Winds of Funeral Dust" är... tilltalar mig mer än de flesta av deras hyperspeedlåtar.) Fråga dem själva. Sportlov finns det ingen chans i världen att de har något med black metal att göra.
 
Första skivan är underskattad.
"Blacker than Darkness" är så jävla cool men dom tre senaste skivorna är deras bästa lätt.
S.O.N.D var som än jävla chock.
Synd att dom la av, jag saknar dom :cry:
 
Sorath said:
Sportlov har klämmiga texter som är lite lustiga första gången men det är värdelös jälva mirkkmusik.
Det som framförallt är lite "konstigt" med Sportlov är att de gör narr av BM, men har en medlem från Dark Funeral som väl vill framstå som ett "seriöst" BM-band... Hur det funkar är ju en annan sak, men ändå.
 
Fastnade aldrig för "nya" Immortal riktigt... Visst finns det en del bra låtar på "At the Heart of Winter", men framförallt titelspåret har vissa arenarock-kvalitéer som jag ställer mig mycket tveksam till.
 
Han är kass. Musiken överhuvudtaget är rätt jävla kass. Det är inte ens roligt på Anal Cunt-sättet, för de har lagt ner så jävla mycket tid på sin image och musik... och så blir det inte ens bra. Såntdär är bara roligt ifall det görs spontant.
 
nae jag tycker att sportlov har ganska roliga texter, visst man tröttnar ganska fort men ett tag funkar det helt klart. har inte hört fullängdaren men den skulle nog stå en upp i halsen ganska snart