Erik
New Metal Member
Drudkh, ett av de bästa nya banden jag har hört på... hur länge som helst. Fast ifall man har NSBM-fobi kanske man borde passa sig då medlemmarna är från Hate Forest.
Jag beställde min från supernal music. Skickade mina pengar i ett brev och fick skivan 8 dagar efter :hotjump:Erik said:Jag har även frågat THR ifall de tänker ta in "The Taste of Victory", men det verkar inte som det kommer hända...
Sitter och lyssnar på den nu!Erik said:Förresten, Xenomorph (och alla andra för den delen,) nya Nasheim-demon är färdig (fast inte släppt ännu) och jag har lagt upp en MP3 på sidan ifall ni vill lyssna. Kommentarer uppskattas.
Jo, det var inte så kul att växla in till tokdyra pund (jävla britter!).Erik said:Hm, har tänkt beställa från Supernal, förutom TToV har de en del skojiga kassetter, fast de är enl. min åsikt för dyra på vanliga CD-skivor. Iallafall, har inte varit överdrivet förtjust i de Hate Forest-låtar jag har hört (de som finns som MP3's hos Supernal) men beställde "Purity" på LP, och den borde vara på väg nu. Har hört en hel del bra kritik för den, förhoppningsvis ska den vara mer episk och mindre dödsmetallinfluerad. Har svårt att tänka mig att de som ligger bakom Drudkh kan göra något som är helt dåligt iallafall.
Lutz said:Jag har Ritual-EPn och det är något ambient tjafs, men det är ganska bra. Finns släppt med Blood and Fire på cd tror jag.. Deras metal-albums verkar inte var så jättebra dock. Får köpa lite Drudkh sen och se om det är något att ha, jag vill ha mera pengar...
Edit: Köpte den här http://stratia.cjb.net
Bra val! Alla ovanstående är lika bra som en öl i en bastu.spaffe said:beställde precis drudkh, astrofaes och lucifugum
Erik said:Jävla bra val där, förutom de Ukrainska banden som vi redan har diskuterat så är Morrigans "Enter the Sea of Flames" helt otrolig. De är mycket, mycket bättre på att vara Bathory än vad Bathory själva har varit sedan 1991. "Anam Cara" ger mig rysningar, musik som man ryser av är bra musik.
EDIT: Förresten, vilken/vilka Astrofaes-plattor köpte du? Såg att THR bara hade "Ancestors' Shadows" och "The Eyes of the Beast" inne, förstnämnda är enligt min åsikt mycket bättre -- tycker även att både "Heritage" och "Dying Emotions Domain" överträffar TEotB.