The official Swedish thread

Drudkh, ett av de bästa nya banden jag har hört på... hur länge som helst. Fast ifall man har NSBM-fobi kanske man borde passa sig då medlemmarna är från Hate Forest. :p
 
Förresten, Xenomorph (och alla andra för den delen,) nya Nasheim-demon är färdig (fast inte släppt ännu) och jag har lagt upp en MP3 på sidan ifall ni vill lyssna. Kommentarer uppskattas.
 
Erik said:
Jag har även frågat THR ifall de tänker ta in "The Taste of Victory", men det verkar inte som det kommer hända...
Jag beställde min från supernal music. Skickade mina pengar i ett brev och fick skivan 8 dagar efter :hotjump:

Drudkh smiskar Hate Forest lätt!
 
Hm, har tänkt beställa från Supernal, förutom TToV har de en del skojiga kassetter, fast de är enl. min åsikt för dyra på vanliga CD-skivor. Iallafall, har inte varit överdrivet förtjust i de Hate Forest-låtar jag har hört (de som finns som MP3's hos Supernal) men beställde "Purity" på LP, och den borde vara på väg nu. Har hört en hel del bra kritik för den, förhoppningsvis ska den vara mer episk och mindre dödsmetallinfluerad. Har svårt att tänka mig att de som ligger bakom Drudkh kan göra något som är helt dåligt iallafall.
 
Erik said:
Förresten, Xenomorph (och alla andra för den delen,) nya Nasheim-demon är färdig (fast inte släppt ännu) och jag har lagt upp en MP3 på sidan ifall ni vill lyssna. Kommentarer uppskattas.
Sitter och lyssnar på den nu!

Väldigt bra låt! Härligt atmosfär och sången är apbra, bättre produktion än Evighet. Omslaget till Undergång är också apbra.
 
Erik said:
Hm, har tänkt beställa från Supernal, förutom TToV har de en del skojiga kassetter, fast de är enl. min åsikt för dyra på vanliga CD-skivor. Iallafall, har inte varit överdrivet förtjust i de Hate Forest-låtar jag har hört (de som finns som MP3's hos Supernal) men beställde "Purity" på LP, och den borde vara på väg nu. Har hört en hel del bra kritik för den, förhoppningsvis ska den vara mer episk och mindre dödsmetallinfluerad. Har svårt att tänka mig att de som ligger bakom Drudkh kan göra något som är helt dåligt iallafall.
Jo, det var inte så kul att växla in till tokdyra pund (jävla britter!).

Jag blev besviken när jag fick Purity från swedrock förra veckan. Episkt förvisso, men lite väl enformigt och det var ganska mycket death metal i det hela. Men jag har inte lyssnat på den mera än tre gånger, den borde nog kunna växa.

Jag har hört att Hate Forest tidigare verk tydligen ska vara bättre och innehålla en del ambient verk.
 
Kul att du gillade NH, tack för kommentarerna...

Hate Forest är ju ett sånt där jävla band (Runemagick är ett annat) som släpper cirka sjuttitolv släpp om året.

http://www.librariusmetallicus.com/cgi-bin/music.pl?table=band&id=1977

Elva släpp sen 2000, det är bra jobbat... Hur som helst så vet jag att "The Gates"-kassetten är helt ambient, ingen metal över huvud taget på den. "The Most Ancient Ones" och "Scythia" låter båda väldigt dödsmetall i mina öron, men jag har hört att "Blood and Fire" ska vara lite annorlunda. Svårt att veta vad man ska satsa på att köpa när de släpper så mycket.
 
Precis! Kanske det inte finns så mycket annat att göra i Ukraina, än att göra musik eller knarka ihjäl sig (som en från Lucifugum tydligen ska ha gjort).

Om deras ambient EP´s är i närheten av det som Vinterriket gör så blir det inköp direkt!

Jag läste detta om deras nya på metal-archives:

"Unfortunaly for us all, this album is just the worst piece of crap ever made.
I mean, how can a band entitle themselves with "true aryan black metal"
And then apear with an album that sounds like my dying bride...
The only thing you can have from the REAL hateforest, is the voice.
There is a riff, that reminds a song in purity, but that's it!
I own all originals from hate forest, a vinil even, and i got hold of this album, thats going to be released in apr/may and when i started to hear it...
it's just bad, the intros to the music are all alike, the drum rythems too
The only good thing i can see from this album, is the small intros
That apear to be Ukraine women talking, some culture is always good.
The last one, they sound like crying.
It has a good feeling, the women crying, not the album...
Im very sorry, but this one is crap.
The only agressive part you have the guitars at a slow tempo and some keyboards up front, and then all of the suden the drum pedal and snare just burst in... imagine doom metal guitar with death metal drums...
It's just not right what these guys done..."
 
Fick reda på nu att deras "Ritual"-sjua tydligen också är ambient, den är dock ltd. 222 ex så det kanske är klurigt att få tag på den.

Hm, ja, den recensionen... Lät ju inte överdrivet positivt, men den var ju inte så bra skriven heller så... Får se vad jag tycker om "Purity."
 
Jag har Ritual-EPn och det är något ambient tjafs, men det är ganska bra. Finns släppt med Blood and Fire på cd tror jag.. Deras metal-albums verkar inte var så jättebra dock. Får köpa lite Drudkh sen och se om det är något att ha, jag vill ha mera pengar...

Edit: Köpte den här http://stratia.cjb.net
 
THR har Ritual + Blood & Fire sammanslagen på en mcd. Mera att lägga till på inköps listan!

Åh fan, ser att THR har fått in Lucifugum - Instinct Prevelance. Det blir nog ravioli till middag i en månad om det fortsätter så här.
 
Lutz said:
Jag har Ritual-EPn och det är något ambient tjafs, men det är ganska bra. Finns släppt med Blood and Fire på cd tror jag.. Deras metal-albums verkar inte var så jättebra dock. Får köpa lite Drudkh sen och se om det är något att ha, jag vill ha mera pengar...

Edit: Köpte den här http://stratia.cjb.net

den är slut hos dom, försökte beställa den för några dagar sen.

just fan, drudkh måste jag verkligen kolla upp, verkar mkt intressant, har hört mkt bra om dom
 
Trevligt att denna f d ÖÖ AIK FOT BOLL E GRUMMT!!!!!!!!11-tråd nu mest rör black metal.
Jag måste också köpa Drudkh. Drudkh, Astrofaes, Treblinka är vad jag kan komma på just nu som SKALL inhandlas från THR snarast.
 
beställde precis drudkh, astrofaes och lucifugum, och även morrigan - enter the sea of flames, verkade vara lite halvtrevlig viking-metal, eller vad man nu väljer att kalla metal som låter väldigt likt bathory
 
Jävla bra val där, förutom de Ukrainska banden som vi redan har diskuterat så är Morrigans "Enter the Sea of Flames" helt otrolig. De är mycket, mycket bättre på att vara Bathory än vad Bathory själva har varit sedan 1991. "Anam Cara" ger mig rysningar, musik som man ryser av är bra musik.

EDIT: Förresten, vilken/vilka Astrofaes-plattor köpte du? Såg att THR bara hade "Ancestors' Shadows" och "The Eyes of the Beast" inne, förstnämnda är enligt min åsikt mycket bättre -- tycker även att både "Heritage" och "Dying Emotions Domain" överträffar TEotB.
 
Erik said:
Jävla bra val där, förutom de Ukrainska banden som vi redan har diskuterat så är Morrigans "Enter the Sea of Flames" helt otrolig. De är mycket, mycket bättre på att vara Bathory än vad Bathory själva har varit sedan 1991. "Anam Cara" ger mig rysningar, musik som man ryser av är bra musik.

EDIT: Förresten, vilken/vilka Astrofaes-plattor köpte du? Såg att THR bara hade "Ancestors' Shadows" och "The Eyes of the Beast" inne, förstnämnda är enligt min åsikt mycket bättre -- tycker även att både "Heritage" och "Dying Emotions Domain" överträffar TEotB.

köpte eyes of the beast ;) *murphy's lag slår till igen*, men får väl hoppas att min smak skiljer sig från din.

nån mer än lutz, uppenbarligen hehe, som har hört nya watain-plattan? riktigt jävla grym måste jag säga, rekomenderas varmt etc
 
"The Eyes of the Beast" är definitivt inte dålig, men vet att även om du inte tycker att den är något särskilt kan det vara värt att kolla upp de andra Astrofaes.

Watain, hm, jag är inte så jävla säker.