The official Swedish thread

spaffe said:
man får skicka till selbstmord@swipnet.se (tror det är rätt, selbstmords adress ska man skicka till i vilket fall). helt fantastiskt klumpigt faktiskt att inte ha någon adress på själva sidan.
Tackar. Då kan jag göra mig ännu fattigare.

Hehe, jag märkte att det var en musikvideo med på "On Hooks to Pieces!", innehållande krigare med svärd, bandmedlemar som headbangar i skogen, schamaner & vargar + dåliga effekter. En perfekt video med andra ord.
 
Sorath said:
haha, jo. Satyricons Mother North har det mesta den också, kors som går i bitar, inverterade kors, blod, eld, nakna brudar, skog etc

haha sant, en fullpoängare verkligen. man ska väl kanske inte ställa frågan vad den storbystade damen har med black metal och moder nord att göra, hon ser ju mest ut som ett amerikanskt crack-luder. men den gode satyr ville säkert förmedla något storslaget med hennes närvaro i videon, det är jag övery

woods of infinity har en trevlig video förresten: korta klipp med barnporr, nazister, bombplan, skog och en kille som sitter och pressar in ett vasst metalföremål i sitt lår - smask smask
 
Hon var Satyrs flickvän om jag inte minns fel, hon fick väl itne spela synth så då fick hon springa omkring naken i videon istället... Hon var (är?) porrstjärna, M-nånting heter hon har jag för mig... marit? Nåt sånt

Jo, jag har sett videon (har sjuan också). Jag tror de tycker om småflickor de där grabbarna... Man ska ta dem innan nån annan hinner före! Jag fick tre ex av nya splitten med Horna mot en hemskjutsning och en nasheimkassett av Melkor i veckan, mycket trevligt...
 
Sorath said:
Hon var Satyrs flickvän om jag inte minns fel, hon fick väl itne spela synth så då fick hon springa omkring naken i videon istället... Hon var (är?) porrstjärna, M-nånting heter hon har jag för mig... marit? Nåt sånt

Jo, jag har sett videon (har sjuan också). Jag tror de tycker om småflickor de där grabbarna... Man ska ta dem innan nån annan hinner före! Jag fick tre ex av nya splitten med Horna mot en hemskjutsning och en nasheimkassett av Melkor i veckan, mycket trevligt...

hm, har dålig koll på norska porrstjärnor måste jag erkänna, men att döma av hennes utseende är jag beredd att tro dig.

jo deras "pic of interest" är ju ganska tveksam där på hemsidan hehe. tror jag ska ta och plocka upp deras sjua förresten, har för mig att orderless evil hade den inne fortfarande
 
Erik said:
Det har jag väl aldrig sagt... Jag sa att du köpte Astrofaes' sämsta, "The Eyes of the Beast." Lucifugum har jag nog inte kommenterat med tanke på att jag inte har hört andra plattor än den jag har, "...Roots."

aha, blandade ihop ukrainarna lite där, ber om ursäkt

Erik said:
Eller så har det något att göra med att Satyr är totalt jävla dum i huvudet.

hm, varför anser du det då? har ganska dålig koll på satyricon om jag ska vara ärlig
 
Erik said:
Lucifugum har jag nog inte kommenterat med tanke på att jag inte har hört andra plattor än den jag har, "...Roots."
Jag har för mycket fritid så här är kommentarer till de Lucifugum album jag har i min ägo (minus "Roots").

On The Sortilage Of Christianity - Påminner om Nokturnal Mortum. Fast står på egna ben.
On Hooks To Pieces! - Deras bästa, lite NM & lite Astrofaes hör jag på detta mästerverk. Man får även med en musikvideo som jag har talat om ovan..

Instinct Prevelance - Påminner en del om "..Roots", härligt rå..fast sången är bättre.

Ut och köp! :Spin:
 
Erik said:
Xenomorph: Jag skulle hemskt gärna köpa dem men jag har så fruktansvärt mycket saker att köpa just nu... Bland annat har förstärkaren till stereon säckat ihop, så det prioriteras ju bland annat... Tack för tipsen dock, lär väl köpa alla så småningom. Såg dem förvisso för billigt pris på eBay så jag är frestad, minst sagt...
Känner igen problemen. En enorm inköpslista med tillhörande stereo problem är inte speciellt bra för ekonomin. Jag brukar tulla på matkassan när det kniper.
 
Erik said:
spaffe: S E L L O U T stavas det... Sedan att Satyricon har varit rätt kass sedan "The Shadowthrone" hjälper ju inte heller. THR-killen jämförde faktiskt Nasheim med tidiga Satyricon i distrolistan dock, det har jag inget emot, "Dark Medieval Times" är ju en fin skiva...

tja, det faktum att någon gör sämre musik än i början av karriären och nu är signad på en stor label gör inte den personen "helt jävla dum i huvudet", det tycker jag mer har med dennes personliga åsikter att göra. sen så tycker jag inte reb.ex var en speciellt dålig skiva :p
 
hehe ok, de sakerna kände jag inte till. förbannat patetiskt att be om ursäkt till pressen, usch. sen så kan jag väl förstå till viss del att en artist vill kunna leva på sin musik, men med det följer ju, nästan utan undantag, att den måste anpassas för att sälja vilket innebär att den inte är den musik som artisten helst skulle göra vilket i sin tur innebär att känslan i musiken försvinner - musiken blir skit, som volcano t.ex
 
Sorath said:
En ARTIST borde inte bry sig om att kunna leva på sin musik, bara att få göra den. Rockstjärnor är en annan sak.

nej det är sant, den bästa musiken skapas ju utan tvekan om ett vinstintresse inte finns med i bilden. men jag kan fortfarande har förståelse för att någon vill kunna leva av sin musik
 
Jag förstår att vissa vill det, jag håller bara inte med. Jag skulle inte tacka nej om någon sa FYFAN DU ER BEST HER FAR DO 98274987234872834802 PENGAR men jag tänker inte kompromissa för den sakens skull.
 
eibon_1_big.jpg


Det sämsta med Satyr är klart representerat på denna bild, evighetsprojektet som aldrig kommer nånstans.
 
can someone translate this please?
TB666? its Ultima Thule

Stolt Svensk
Jord som mig fostrat har
och fäders aska gömmer
Folk, som ärvt hjältars land
och deras dygder glömmer
Ur skuggan av min dal
jag ägnar dig en sång
Dig söver smickrets röst
Hör sanningens en gång
Här fladdrar stolt vår fana
Ni vill den ifrån oss ta
Förstår ni ej vår känsla
Har ni glömt vad liv oss gav
Ett arv från det gamla
Och ett lån från våra barn
Det är den mark vi trampar
Det är vårt ödes garn

"Vi tystar ni lystrar"
Oh nej vi tiger ej!!
"Hör vem som talar"
Oh nej vi tiger ej!!
"Ni gör som vi säger"
Oh nej vi tiger ej!!
"Vi sitter tryggt med makt i hand"


Här fladdrar stolt vår fana
Ni vill den ifrån oss ta
Förstår ni ej vår känsla
Har ni glömt vad liv oss gav
Vi skymfar ej och hädar
Nej vi älskar blott och tror
Ingen söndring ska rasera det huset där vi bor

Vi tystar………

 
Proud swede

Earth that has raised me
and hides the ash of fathers
People that has inherit the land of heroes
And their virtue forgotten
Out of the shadow of my valley
I dedicate you this song
You - the voice of flattering
Hear the truth once
Here our banner sway with pride
You want to take it away from us
don't you understand our feelings
Have you forgotten life gave us
A legacy of old
A loan of our children
It is the ground we walk on
It is the garnent of our fate

"We silence, you pay attention"
Oh no we are not silent
Hear who is talking
Oh no we are not silent
You will do as we say
Oh no we are not silent
We are safe with the power in our hand

Here our banner sway with pride
You want to take it away from us
don't you understand our feelings
Have you forgotten life gave us
-
No, we love and believe
No division will wreck this house we live in.

We silence.
 
sitter och dricker guinness för första gången i mitt liv nu faktiskt, en överraskande trevlig dryck måste jag säga, tror det lutar åt en kilkenny efter det (smådricka vid datorn äger, sällskap är klart överskattat)