Inferno 2006

Gaunerin said:
cool sean...how long are you going to stay in europe and where?

this trip is relatively a short one. I will land in Oslo early in the morning of the 12th and I fly back to Arizona on the 17th.

I was considering flying to Hamburg around my birthday in late September but that probably won't happen so my next Europe trip wouldn't be till 2007 in that case unless I decide to go to progpower Europe.
 
Good gig last night! Much better than the '01 performance. Only letdown was the sound. Bass drum was all we heard from Asgeir. Oh, and Leif Juster kicked ass. Damn fine intonation!
 
The Genuine Pulse
Oceans Rise
Inherit The Earth
The Black Token
Future Reminiscence
The Eye of Oden
Gods Of My World
Ruins Of The Future
Colossus
Ad Noctum
The Dawn Of The End
 
Erik Tiwaz said:
Hehe, neste gang skal jeg synge Pølsemaker ;)

Forventer også Leif Juster og Vintersorg duett; "(Fjols) Till Fjälls". :lol:

Bruker du mye limiter/compressor live? Eller plukker de doble Bartolini'ene(?) opp det meste? Vanskelig å få streite sekstendeler så reint i livesammenheng med trefingersteknikk. Spiller GWB selv og er det jeg sliter mest med.
 
panzer0x said:
Forventer også Leif Juster og Vintersorg duett; "(Fjols) Till Fjälls". :lol:

Bruker du mye limiter/compressor live? Eller plukker de doble Bartolini'ene(?) opp det meste? Vanskelig å få streite sekstendeler så reint i livesammenheng med trefingersteknikk. Spiller GWB selv og er det jeg sliter mest med.

Nei, jeg bruker ingenting live, kan hende noen ganger at det låter litt triol-aktig innimellom, men storsett så konser jeg veldig bra på å bruke aksenter (dvs legge litt mer trykk på anslagene 1 og 3, og på anslagene 1 og 4 alt ettersom hva slags gruppering jeg tenker innenfor). På Empiricism skiva brukte jeg litt rørkompressor, men ikke så høy komprimering, men det kan man jo høre at det ikke er heller.
GWB er en jævlig kul bass, brukte Lars Norberg sin på Empiricism.
 
Fiery Vortex said:
Wow!!! That's great... Do you or anyone knows what will be the end of this footage??

From Usurper's website: Plastic Head Records will be in Oslo, Norway from April 13 through April 15, filming the entire event of this 3 day festival for a future DVD release. USURPER will have their entire set filmed and will select 2 songs to be included on this compilation, yet are considering releasing their entire performace as a separate DVD release.

:heh: