Mitä Mieltä

Originally posted by ~Rappion Lapsi~
No, on sillä sillon väliä jos meinaat sen paperin avulla töitä hakee :p
Peruskoulun todistuksella? Jos hakee sellaiseen duuniin, jossa sillä on jotakin merkitystä, niin tuskin ne sillon käyttäytymistä kattoo. Eiköhän duunipaikan haussa paina aina eniten viimeisen koulun todistus ja aikaisempi työkokemus. Minusta vaikuttaisi todella oudolta, jos joku työnantaja ryhtyisi syynäämään yläasteen käyttäytymisnumeroani.
Meikkiksellä oli kasilla käyttäytyminen 5, heh. Sillon tuli kyllä tehtyä kaikkea enemmän ja vähemmän typerää. Ja oltua erotettuna koulusta, mikä olikin tosi toimiva rangaistus, viikon ylimääräinen loma, kyllä minä kärsin.:lol: Annoin käytösnumeron kuitenkin näkyä, kun ysiltä pääsin, ja oli se siihen mennessä 8:ksi noussutkin, mitä en kylläkään etukäteen tiennyt. Melko monet jätkät "piilotti" sen, eikä sillä ollut mitään merkitystä niiden kouluihin/duuneihin pääsemisiin.
 
Mun käytösnumero jostain ihmeen syystä laski kympistä kasiin... ja laskee varmaan vielä paljon lisää... mitä mä sinänsä ihmettelen, koska olen ihan kunnollinen oppilas, mutta saattaahan se johtua asennoitumisestani muihin opiskelijatovereihini... :confused:
 
Originally posted by disasterpeace
Se syö niitä välipalaks
No, sen ikäisiä uskaltaa vielä syödäkkin, mahdollisuus siihen, että niiltä saisi jonkin ikävän taudin täyden mahan lisäksi on häviävän pieni.
 
hmm... mä sain ainaki peruskoulusta erillisen käyttäytymis numeron... ei se näy missään muiden numeroiden seassa.... mut tuo peruskoulun todistus taitaa olla aikoja sitten kadonnut...:)
 
Originally posted by Torgoth
Eniten ärsyttävät tyypit, jotka selittävät kuinka kovia ateisteja ovat, ja kuitenkin kuuluvat kirkkoon, kun eivät ole siitä uskaltaneet erota. Sille, ettei ole eronnut kirkosta, löytyy aina mitä onnetomampia selityksiä, yleisimmät taitavat olla "en oo jaksanu" tai "ei siihen kuuluminen minua haittaa". Hah.

Tästä asiasta oli jo varmaankin puhetta, mutta pakko sanoa silti. Joillakin ei ole esim. iän puolesta mahdollisuutta erota kirkosta, tai jos ikä riittää mutta ei kuitenkaan ole täysi-ikäinen vanhemmat eivät siihen välttämättä suostu. (Tällä en nyt sitten tarkoittanut itseäni.)


Originally posted by Torgoth
Minä muuten tarkoitan vittuilulla paljon muutakin kuin haistattelua, taitavasti vittuiltuna kohde ei edes tajua joutuneensa pilkan kohteeksi.

Tuollainen vittuilu voi toisinaan olla hauskaakin, ainakin vierestä seurattuna. Itse en sellaista tosin kovinkaan paljon harrasta enkä vittuilua noin yleensäkään... Mutta jos joku muu vittuilee ei se minua suuremmin haittaa, ei vaikka vittuilu sitten kohdistuisi itseenikin. Mutta tietenkin rajansa kaikella.


:devil:
 
Originally posted by snapsitap
Tästä asiasta oli jo varmaankin puhetta, mutta pakko sanoa silti. Joillakin ei ole esim. iän puolesta mahdollisuutta erota kirkosta, tai jos ikä riittää mutta ei kuitenkaan ole täysi-ikäinen vanhemmat eivät siihen välttämättä suostu. (Tällä en nyt sitten tarkoittanut itseäni.)
Mutta kun näillä uhoajilla on minun kokemuksieni mukaan tapana jättää eroamatta täysi-ikäisyyden saavutettuaankin.
 
Hyvinkin mahdollista, tai itseasiassa aika todennäköistäkin. Ja ne muutamat kokemukset joita minulla on tällaisista "uhoajista" ovat suurin osa osoittautuneet juuri tällaisiksi. Mutta on myös niitä jotka täysi-ikäisiksi tultuaan ihan oikeasti tekevät asialle jotakin. Ja edelleenkään en tarkoita millään näistä itseäni.
 
Se eroaminen on kieltämättä pitkä ja raskas prosessi. Kävele lähimpään maistraattiin/seurakuntatalolle, pyydä eroamispaperi, kirjoita siihen nimesi, osoitteesi ja allekirjoituksesi. Aikaa tähän prosessiin kuluu arviolta 10 minuuttia. Ammattikoulussa luokkakaveri kävi eroamassa kirkosta välitunnilla, eikä edes myöhästynyt seuraavalta tunnilta. Vaihtoehtona pulittaa kirkolle n. 1% tuloistaan. Voi kuulostaa vähältä, mutta jo 100 000 mk:n vuosituloilla se tekee 1000 mk eli 10 cd:tä vuodessa kirkolle.
 
Tonnillahan saa yksin asuessa parin kuukauden ruuat....:)
Se on paljon...

NP-Iron Maiden-The Trooper (live at helsinki):headbang:
 
Pitää vielä lisätä, että jos joku perustelee eroamuuttaan sillä, että haluaa kirkkohäät, joissa IMO ei ole mitään tyyliä, on kirkkoon liittyminen täsmälleen yhtä pitkä ja raskas prosessi kuin siitä eroaminenkin.
 
Originally posted by Torgoth
Se eroaminen on kieltämättä pitkä ja raskas prosessi. Kävele lähimpään maistraattiin/seurakuntatalolle, pyydä eroamispaperi, kirjoita siihen nimesi, osoitteesi ja allekirjoituksesi. Aikaa tähän prosessiin kuluu arviolta 10 minuuttia. Ammattikoulussa luokkakaveri kävi eroamassa kirkosta välitunnilla, eikä edes myöhästynyt seuraavalta tunnilta. Vaihtoehtona pulittaa kirkolle n. 1% tuloistaan. Voi kuulostaa vähältä, mutta jo 100 000 mk:n vuosituloilla se tekee 1000 mk eli 10 cd:tä vuodessa kirkolle.

Noinks helppoo se on... Kirkollisvero on perjaattees ainoo syy erota (ainakaa muita en tiiä)... No kuitenkaa se ei oo ajankohtasta, parin vuoden pääst pitää sit kattoo mitä tekee... Ja mä en sentää uhoo
 
Originally posted by disasterpeace
Noinks helppoo se on...
Luuletkohan ihmiset, että se on isokin urakka? Kun kerroin entiselle muijalleni, miten helppoa se on, hän erosi kirkosta heti seuraavalla viikolla. Silloin tunsin tehneeni hyvän työn.:)