Nu-Metal

Slipknotissa on suht' hyvä rumpali, mutta muuta positiivista en genrestä löydä. :)

Nu-metallissa on se vika että siinä ei ole mitään järkeä; ei selkeitä riffejä, ei minkäänasteisia melodioita (toisin sanoen siitä ei löydy mitään musiikkiin viittaavaa paitsi rumpukompit). Eivätkä soittajat yleensä edes osaa soittaa. Myös tunnelma on parhaimmillaankin "vittusaatanahajotankaikkipaikat, perkele" -tasolla (mikä on toisaalta ihan OK tunnelma, mutta jos mitään muuta ei saada aikaan niin aika syvältä ollaan).
 
Minä en nuumetallia kuuntele, mutta en kyllä vihaakaan. Tai no slipknotin lätyt kyllä omistan, mutta en mä genrettäis sitä nu-metal lokeroon. Siihen lokeroon menee mun mielestä enemmän nää linkin park, limp bizkit, papa roach jne. Eli tälläiset bändit joilla ei todellisuudessa oo mitään tekemistä metallin kanssa. Ja tämä numetal on kyl enemmänkin rockin alalaji kun metallin.

..ja sellasta vielä pitää sanoo, et kun näin tuon slipknotin keikan areenalla, niin kyllä se sellanen "metalli-fiilis" siellä vallitsi. Ei siellä paljon lökäpöksyjä näkynyt, ja nekin joilla sellaset kauhistukset oli päällä, oli suurimmaks osaks jotain max. 13-vuotiaita. Näiden takiahan vetosolmuke onkin "leimautunut" nu-metalliksi.

Kyllähän se itseäkin ärsyttää kun on näitä "magotteja" jotka hehkuttaa slipknottia ihan kun se olis jotain täysin erilaista. Ja onhan ne maskit ja kaikki vähän pelleilyä, mut nää kaikki tälläset seikat on kuitenkin ulkomusiikillisia juttuja ja se musiikkihan se on se mikä ratkasee...
 
Kyllä mäkin olen ihan täysillä tuota genreä vastaan. Tosin pari viikkoa sitten järkytyin, kun kuulin Slipknotia ja se kuulosti aika hyvältä. En mä sitä mättämistä vastaan ole, vaan sitä helvetin räppiä! Onhan mättömusasta tietysti helppo sanoa, että ei osata soittaa. Mutta soitappa itse samalla tavalla!

Nu-metalli suksii, Death Metal määrää! (paha vain kun menevät joiltain osin päällekkäin...)
 
Mulla ei henk.koht. oo nu-metallia vastaan mitään muuta kuin sellanen että kasataan bändi rahalla eikä edes itse tehdä biisejä. Ja mun mielestä Slipknot ei oo nu-metallia. Itse asiassa omistan molemmat studioalbumit, tosin poltettuna.. Mutta kuitenki.. Hyvää musaa. Mutta mä nyt en muutenkaa oo rajottunu mihinkää genreihin tai mitään, joskus jopa iskelmämusa kuulostaa ihmeellisen hyvältä. Tosin ennemmin naisen laulamana ku joku Eikka Grön. Ja ostin muuten pari kk sitten Rölli-kokoelman, kun sain parilla kymmenellä mk:lla. Siinä on hyviä legendabiisejä, varsinki Usvametsän neito. Damn, Rölli rules!
 
Originally posted by Extendar
Damn, Rölli rules!

Tuossa olet kyllä täysin oikeassa! Rölli on ehdottomasti huippu...


Mutta tuosta nu-metallista en mitenkään erityisemmin pidä... Kaiken maailman Linkin parkit ym. on jotain uskomattoman kamalaa. Käteeni sattui tässä eräänä päivänä jokin Demi tai Suosikki tai muu vastaava, ja kannessa luki jotain vuoden kovimmista hevibändeistä, tai jotain sinne suuntaan. Minä tietenkin sitten innokkaana tutkimaan mistä on kyse, ja löysin juttua jostakin Limp Bizkitista ja muista. Vähän oli pettynyt, kun olin odottanut löytäväni kerrankin jotain mielenkiintoista luettavaa...
 
Originally posted by Hearse
Käyttäsitte aikaa enemmän pitämänne musan kuunteluun/kehumiseen,
kuin vihaamanne musan haukkumiseen.

Sitä musiikkia voi kuunnella tässä samallakin...;)
Ja pakkohan tätäkin oli kommentoida kun ei muutakaan tekemistä ole, kun on liian väsynyt kaikkeen vähänkään vaativampaan. Ja minähän kehuin musiikkia josta pidän; Rölli on jeez!:lol:
 
mitäs tähän nyt sanois...
EI, NO, NEJ, NEIN, INTE, NOT, PERKELE, KEIN, Ja kaikki muutkin kieltosanat...
 
Originally posted by Hearse
Käyttäsitte aikaa enemmän pitämänne musan kuunteluun/kehumiseen,
kuin vihaamanne musan haukkumiseen.

Pakkoko sitä on kuunnella jos ei tykkää? Tyhmähän sitä silloin olisi...
Minä kysyin vain mielipidettä.. Ja annoin oman kommenttini asiasta
 
No niin no.....en kyllä pidä tosta musiikista yleensä on ihan muutama hyvä biisi Slipknot - The Heretic Anthem ja Papa Roach - Last Resort (ku siin on niin tappavan tarttuva melodia pätkä) muuten en kyllä ton tyylistä musaa kauheesti kuuntele....ja sit ei oikeen tartu tuo himmee black metal kuten Funeris Nocturnum tai Azaghal.....ne on vaan liian rytkytystä ei vaan kolahda....pitää olla melodiaa....
 
Unohtakaa nimike nu-metal ja sanokaa sitä nu-popiksi...:p

Slipknotilta olen peräti yhden biisin kuullut (Wait & Bleed), joten ei ole kauheesti varaa haukkua/kehua bändiä ;) , mutta kuunneltava biisi se on, ei valittamista.

Olen pitänyt yhdestä(!) nu-pop biisistä, tosin kyllästyin siihen muutamassa päivässä...

Tuohon räppiin palatakseni, koulun ruokalan radiosta sattui tulemaan räppibiisi, jonka sanat meni osapuilleen näin: "Ollaan frendejä, mutta syödään eka" (ainoa kohta jonka muistan ;) ) paikalliset hopparit/räppärit sanoivat "kovaksi" ko. kipaletta, kun taas toisessa pöydässä olleet hevarit nauroivat nautinnolla...:)

Suomi-räpin pitäminen suomen kielen "pelastajana" tms. on pelkkää paskaa. Sanoituksissahan on lähes pelkästään slangisanoja, joista ei ymmärrä kukaan...(ei ainakaan tyhmä porilainen)
 
Originally posted by Dethroned
Unohtakaa nimike nu-metal ja sanokaa sitä nu-popiksi...:p
Nimenomaan. Numetalli on rockin/popin alalaji, ei suinkaan metallin.


...Ja sen haluan vielä kanssanne jakaa, että kyllä itse ainakin vihaan rhapsodya, stratoa ym. pippeliheviä PALJON enemmän kuin näitä nuumetalpoppisorkestereita...