Men prata svenska för fan!

Djöfull;9735016 said:
Det kan jag vara enig om. Väl sagt. Man måste ha interesser även om dom är inte användas alltid i livet.

Det är jättekul att folk från det ,,romanske" länder kan uttala sig så bra.

jag ska svar på den andra tråden "learning swedish" :lol:
 
Hva med norsk?


Jeg liker løse jenter!




Nei, jeg bare spøker.

Tjenaaaaaa allihopa :D

Det var längesen att jag kollade forumet, fan, det känns som att jag har missat en helt del:p haha!
Joooo, jag tycker att vi också borde öva norska här eftersom jag håller på att lära mig norska :D Heja heja Norge :devil:

Jag hann inte läsa allt men vad hände med Tobz? Vart är han? Eller varför skrev ni "kom tillbaks"? *gossip* =P

Kul att vara tillbaks!!!!!
Lefaaaay, jag är tillbaks :p hehe...
 
Tjenaaaaaa allihopa :D

Det var längesen att jag kollade forumet, fan, det känns som att jag har missat en helt del:p haha!
Joooo, jag tycker att vi också borde öva norska här eftersom jag håller på att lära mig norska :D Heja heja Norge :devil:

Jag hann inte läsa allt men vad hände med Tobz? Vart är han? Eller varför skrev ni "kom tillbaks"? *gossip* =P

Kul att vara tillbaks!!!!!
Lefaaaay, jag är tillbaks :p hehe...

Tobz är i Danmark, nu bor han där, jag tycker för att studera.

äntligen är du tillbaks!!! jag saknade dig! :)
 
Jaha ja, så ska man resa tillbaka till gamla Sverige igen då, och närmare bestämt K-stad...
Bara på kort besök dock, ska hem och hälsa på familjen i helgen, och klara en massa födelsedagar med mera. Vi har av någon grund lyckats få en jäkla massa födslar (min egen bland annat) i och omkring april i vår släkt, ha ha! Skall bli kul i alla fall, vet att där är en läcker smörgåstårta som hägrar, och på lördag kväll står den på Doro i Malmö. Blir inte mycket bättre än det...
Jo, det skulle så vara förra veckan då frugan kidnappade mig från jobbet som överraskning och flög mig till Paris för några läckra semester dagar avslutat med ett nästan gudalikt Paradise Lost - Draconian Times show innan vi reste hem igen.

P.S. Välkommen hem Lupskalla!
 
Jag resar två gånger till Sverige det här året. Om 2 veckor ska jag bo hos mina släktningar i Skåne, i ett sommarhus dom har. Så ska jag bli 4-5 dagar i Stockholm efter Tuska i Finland. Jag måste öva mig lite mer för att förbättra mig. Min kusin i Skåne har en fru och barn som talar egentligen bara svenska.
 
Najs! Fast Skåne du vet. Men var ligger sommarhuset någonstans? Är inte det lite tidigt? Det är faktiskt lite kallt här fortfarande. :p

Men hade dina släktingar flyttat till Sverige eller hur gick det till? Kan dom fortfarande isländska? Det tycker jag är häftigt. Vilket språk! Jag fattar fan ingenting när jag hör språket och bara lite när jag läser det.

Min sambo och jag ska till Umeå om två månader när våra kurser äntligen tar slut. Det har varit ett tag sedan och jag saknar hennes familjs sommarstuga (eller som jag brukar säga: jag är stugsugen). Vi vill faktiskt försöka bo där under augusti men vi får se hur det blir. Jag ser fram emot att få vila. Svenska somrar är ju underbara. Aldrig skulle jag välja att vara nånstans annat under sommaren. Det som att få betalt efter jävligt mycket övertid.
 
Men vad är där NU för fel på Skåne :bah:
Skämt åsido, så är jag enig med dig om de svenska somrarna, även om våren (april-maj ca.) är min favorit. Precis när knopparna börjar att öppna sig, och allt ser ljust och rent ut - fantastiskt!
 
Haha, det är fortfarande dialekten, du! :lol: Jag har faktiskt hört att Skåne är en vacker del av landet, men jag har aldrig varit där.

Jag är med, april och maj är underbara månader också. Men sommaren.. du, jag fattar inte hur svenskar väljer att lämna landet under sommaren. Det känns som många gör det och vad är det för logik? Landet är heltäkt i snö i 6 månader och dom väljer att åka utomlands när det är lagom varmt och oerhört vackert? Vafan? Jag skulle jättegärna ta semester under februari eller november. Aldrig i juni, juli eller augusti. :)

De sena sommarmånaderna är också underbara kan jag säga. Att åka ut och plocka svamp under höst och bär sent i augusti.. Nu blir jag stugsugen igen.. :lol: Men hur är det i Danmark? Är inte det bara platt och tråkigt därnere? ;)
 
Skåne är fantastiskt, och jag är helt opartisk här, ha ha! Nej, men skulle du upptäcka Skåne på riktigt, så rekommenderar jag en tur ner längs Österlen, en fantastisk del av landskapet/landet. Gröna kullar, naturreservat, vacker strand och så får man bestämt inte glömma Kivik med musteriet och alla de omkringliggande fisk-rökerierna och välbevarade gamla hus och gator. Ett perfekt ställe att spendera lite sommar på!

Danmark... Tja, nu bor jag ju i centrala Köpenhamn, så det är inte mycket natur att se runtom husknuten om jag så får säga, men tar man bara lite ut på landet (vilket går snabbt i så litet ett land) så finns här också vacker natur, bara inte lika oändlig som den kan kännas i Sverige (och säkert också Norge men har aldrig varit där själv så det är bara en gissning).
 
Najs! Fast Skåne du vet. Men var ligger sommarhuset någonstans? Är inte det lite tidigt? Det är faktiskt lite kallt här fortfarande. :p

Men hade dina släktingar flyttat till Sverige eller hur gick det till? Kan dom fortfarande isländska? Det tycker jag är häftigt. Vilket språk! Jag fattar fan ingenting när jag hör språket och bara lite när jag läser det.
Det kan vara lite kall.. men måske blir jag lycklig(kan man säga heldig på svenska?) med vädret. Min mor ville att vi rejsde på den här tid, vi bor i Köpenhamn mäst av tiden, så åker vi till Skåne.

Det finns många lika(?) ord på islänska och svenska. Men det låter också konstigt för svenskare. Som ururururur... eller sånt.

Sommarhuset är i närheten av Tomellilla. Min mors söster flyttate till Sverige för omkring 40 år sidan och dom har en son som växte upp där. Dom pratar ännu islänska med varandra, självklart.

Sista gång när jag var i Sverige, var det mycket varmt i Norrland hörde jag.
Svenska sommaren tycker jag att är lämplig, varken för varm eller för kall.

(fel free to correct any errors I make, jag vore taksam)
 
Nej, både måske och heldig är danska ord; sån som jag tror meningen ville låta bäst på svenska är såhär "men kanske får jag tur med vädret"
Hoppas det kan användas ;)
För fan! (Danish is creeping underneath! ) Får jag tur, eh?

Tak skal du ha.

nagellackborttagningsmedel!
produktionsstyrningssystemsprogramvaruuppdatering!