Alec's Tavern : The Frost Blast

Ja för fan, springer vi in i varandra så får vi ju ta en öl. Ser fram emot något specielt? Vad de än hittar på så blir jag glad, men önskar nog mest en massa från Efter Allt... Gärna nåt nytt också, de skulle ju vara färdiga med alla låtar till den nya plattan har jag läst. Tidig jul!!! :worship:

Haha, lätt! Har dock ingen aning om hur du ser ut. Jag kommer iaf. att stoltsera med skägg+mustasch, en beige keps och nån hårdrockig t-shirt. Fan vad ölsugen man blev nu, hehe...

Ja, egentligen precis vad som helst blir kanon. Helst inte så mycket från "Djupa Skogen" då den inte kommer upp i gamla tiders anda. Men absoluta favoriter får jag väl ändå räkna upp.
Gryningsvisa I D-Moll
I Evighet
Jag Tror På Allt
Skymningstid
Bara Ord
Del 2
Inte stora odds på att de kör någon av dem, men man kan ju alltid hoppas. Säkra kort lär väl annars vara Elsa, Hon Får och Luft kanske...?
 
Långhårig som fan, skägg i dubbel-flätning och högst troligen i Djupa Skogen t-shirt. Ligger en bild här inne nånstans, Love For Live tråden tror jag...

Setlistan från i höstas i Hässleholm:
Blod
Lösningen
Gryningsvisa I D-moll
Vi Svartnar
Ack Högaste Himmel
Här & Nu
Illusioner
Kalla Sinnen
Som Man Är
Hon Får
Det Döende Barnet
Tro Rätt Tro Fel
Norrsken
Emelie
Requiem
Alla Älskar Dig
Luft
Balladen Om Lilla Elsa

Har också en del sköna fotos på vårat site från den koncerten, bra som uppvärmning...

Är enig i dina önskningar, speciellt I Evighet och Jag Tror På Allt, men vill gärna ha tillfört Ditt Samvetes Armé och Atomvinternatt.
 
Långhårig som fan, skägg i dubbel-flätning och högst troligen i Djupa Skogen t-shirt. Ligger en bild här inne nånstans, Love For Live tråden tror jag...

Setlistan från i höstas i Hässleholm:
Blod
Lösningen
Gryningsvisa I D-moll
Vi Svartnar
Ack Högaste Himmel
Här & Nu
Illusioner
Kalla Sinnen
Som Man Är
Hon Får
Det Döende Barnet
Tro Rätt Tro Fel
Norrsken
Emelie
Requiem
Alla Älskar Dig
Luft
Balladen Om Lilla Elsa

Har också en del sköna fotos på vårat site från den koncerten, bra som uppvärmning...

Är enig i dina önskningar, speciellt I Evighet och Jag Tror På Allt, men vill gärna ha tillfört Ditt Samvetes Armé och Atomvinternatt.

Hmm, helt okej setlist ändå måste jag säga. Det är ju iofs. svårt att ha en dålig när bandet heter Dia Psalma. Bra låtval från nya plattan också, men jag fattar inte varför de kör Som Man Är, vilket enligt mig är av de tristaste låtar de gjort. Ditt Samvetes Armé är en annan låt jag inte är så förtjust i :p
Men va fan, de kan ju inte göra nåt dåligt ändå, verkar det som.
 
Tja, antagligen för att de själva tycker att den är det stora hittet. Trots allt första singeln och videon. Annars enig, inte den jag gillar bäst av deras låtar. Mitt Fönster var nog den jag föll för först på Djupa Skogen, en annan höjdare är Precis (älskar teksten).
 
Oh my God! What a show! They blew all my expectations right out of the water, and my expectations were extremely high to begin with. This is how it should be done! :headbang:

True - a brilliant show indeed! Not a dull moment and my throat is still soar from all the sing-along.
 
I'm overseas for the first time in my life! That sounds cool, except that by 'overseas' I mean 'in the Middle East', and then it becomes much less thrilling. For a fucking year, too, and away from my girl.... *sigh* At least I brought a good number of CDs; I hope it's enough.

*depressed*
 
Military.

What the Devil did you shave your head for?

Oh, well, stay safe down there.

For fun, I never tried it before. Before this summer I'd had long hair for five years, then I cut it off and tried having regular short hair. I had completely forgotten how curly my hair is when it's short, so I thought I'd try it completely short. It's not really shaven, it's about 5mm long.