Så klart! Och den känns tyngre en Storm. Jag vet att det är lite konstigt att säga så men.. märkte du det?
NP: Pain of Salvation // Roadsalt One
Top 10 done and will be posted next week!
Sant. Men det har nog med produktionen att göra. Knappast de tunga gitarrerna...
Vet inte riktigt. Har inte så bra koll, men jag läste en intervju där de sa att de hade spenderat extra lång tid i studion för att få exakt det sound de ville ha. Vilket jag också tycker de har lyckats med.Precis. Men har du jämfört plattan med Storm? Jag hör inte precis vad som dem gjort. Är det att trummorna och basen är längre fram i mixen? Eller...?
Förresten: du bborde berätta för alla du känner om denna skiva. Tydligen har bara en annan i Svensk media recenserat den (utom jag och jag vet inte om jag räknas som "svensk media" för uppenbara skäl) och recensionen var inte så bra. Det är ju totalt fail! Hur fan kunde det hända? Denna skiva förtjänar bättre än det (och bandet med). Det verkar ibland som svenskar hatar svensk musik och det fattar jag inte alls.
Fejd // Eifur
I was going to buy the collector's edition as well but after I saw that it had been priced at 80€ (106$) over here... I opted for much cheaper regular version for 33,90€.=/ I'm sure the soundtrack is awesome though!
Tegan And Sara - Northshore
Händel - Wassermusik - I always listen to this record this time of year.
Motörhead - Bastards (1993)
Really love "I am the Sword".
I posted my Top 10 btw: http://www.angrymetalguy.com/angry-metal-guys-top-10ish-of-2010/