The 'record-an-Opeth-riff' thread.

LordofGuitars : I may be willing to collaborate with you, but it depends which song you wanna do.
That said, I agree Monlapse point, as my tone is a little crappy.

Tauredil : Si tu aimes le death metal à l'état pure je te suggère d'essayer Cryptopsy. Je ne connais pas vraiment de groupes Montréalais semblables à Martyr et Quo Vadis, à l'exception peut-être de Neuraxis, mais ils sont quand même pas mal plus intenses. Côté trash le Québec est assez bien nanti aussi avec Voivod et Anonymus entre autres.
 
Evil Ernie said:
Tauredil : Si tu aimes le death metal à l'état pure je te suggère d'essayer Cryptopsy. Je ne connais pas vraiment de groupes Montréalais semblables à Martyr et Quo Vadis, à l'exception peut-être de Neuraxis, mais ils sont quand même pas mal plus intenses. Côté trash le Québec est assez bien nanti aussi avec Voivod et Anonymus entre autres.

Je connais pas Neuraxis et Anonymus. J'me renseignerais dessus.

Sinon c'est toujours marrant d'entendre votre sympathique accent dans les live des groupes quebequois :)
 
Moonlapse said:
Wouldn't it sound a bit inconsistent, seeing as how people generally have different recording equipment? I somehow dont think a net cover would really work.

Well as long as the person records the song while they play along with the actual song i think it'd work fine. You should have a good tone too, something similar to their sound. I know a ton of Opeth songs so just contact me if you're interested.